Afacerea ta depinde de succesul intalnirilor tale. Fie ca te intalnesti cu clientii, furnizorii sau colaboratorii, ai nevoie sa te prezinti impecabil.
Tine cont de urmatoarele reguli, si intalnirea ta nu are cum sa nu fie una de succes.
1. Prezinta-te intr-un mod profesionist. Nu te poti duce la intalnire fara carti de vizita. Aceasta este o prima regula esentiala. Asigura-te ca te reprezinta cartile de vizita pe care le ai, ca acestea au print de calitate cat si suport de calitate. Pentru a face o impresie buna inca de la inceput, opteaza pentru un model de carti de vizita deosebit, si un carton altfel decat banalul carton alb lucios.
Pe langa cartile de vizita, pregateste materialele (rapoarte, prezentari, brosuri, etc.) printate pe hartie de calitate, cu grafica “curata” si imagini profesioniste. Poti opta pentru mape personalizate sau chair agende personalizate. Acestea vor crea o buna impresie, aratand cat de atent esti la detalii, promovare si calitate. In plus, te vor ajuta la mentinerea relatiei cu interlocutorul care va primi materialele ce il vor ajuta sa retina intalnirea voastra.
2. Informeaza-te. Cunoaste tot ceea ce se poate despre cel ce va fi interlocutorul tau. Afla cat mai multe despre compania sa, nevoi pe care le poti satisface, sau servicii/produse pe care ti le poate oferi. Prezinta-i avantajele de a lucra cu tine.
3. Creeaza o prezentare. Daca ai o intalnire cu un grup de oameni, carora trebuie sa le prezinti business-ul tau, pe langa materialele printate, te va ajuta prezentarea ta. Fa-ti un speach de acasa si repeta-l pentru a verifica tonul vocii si abordarea. Este foarte important sa fii coerent, sa urmaresti un plan al discutiei.
4. Pune intrebari esentiale si fii un bun ascultator. O intalnire este un bun prilej de a afla mai multe despre interlocutor, si astfel foloseste toate informatiile in favoarea ta. Fii atent la directia discutiei si adu-o usor spre ceea ce te intereaza. Ai grija sa nu vorbesti mai mult tu, dar nici cel de langa tine. Discutia trebuie sa fie echilibrata. Cu intrebari si raspunsuri de ambele parti.
5. Raspunde clar la intrebari. Daca ai tendinta de a da foarte multe datalii si a povesti amanuntit despre produsele/serviciile tale, trebuie sa te tii sub supraveghere pentru a te face inteles. Este bine sa nu te pierzi in amanunte, sa razpunzi interlocutorului clar pentru a intelege ce iti doresti de la el, pentru a-i fi clar ceea ce ii poti oferi.
6. Incheie cu ceea ce te intereaseaza. Nu fi agresiv pe sfarsit, dar nici nu pleca de la intalnire fara sa stii ca ai rezolvat ceva. Nu lasa totul in aer, dar nici nu agresa interlocutorul pe finalul intalnirii. Daca ti-ai facut treaba asa cum trebuie pe parcursul intalnirii, ti-ai prezentat produsele/serviciile, ai lasat materialele printate de care era nevoie, ai pus intrebari, ai ascultat, dar ai si raspuns clar la intrebarile celuilalt, astfel incat sa nu existe dubii, poti terminat intalnirea cu intrebarea “cand putem incepe?”, si de aici intalnirea se anunta a fi una de succes.