Orice afacere porneste de la o idee, de la un concept. Dincolo de strategia efectiva de business, care isi propune ca acest concept sa se materializeze intr-o afacere rentabila, foarte important este si modul in care mesajul brandului este comunicat, catre potentialii clienti; consecvent, prin toate mijloacele posibile si in cele mai mici detalii.
Cartile de vizita sunt elemente de baza ale imaginii oricarei afaceri, inca de la inceput. De aceea, efectul urmarit, de punere in valoare a mesajului de business este cu atat mai puternic si eficient, cu cat implementarea grafica sustine acest efort. Sfatul nostru este sa apelezi la un profesionist, atunci cand vrei sa te asiguri ca si cartea ta de vizita a primit cel mai bun graphic design, care sa o ajute sa se evidentieze.
Profesionistii din industriile creative pot usor jongla cu accentele cromatice, pentru a face afirmatii grafice soc, pentru a-ti pune in valoare brandul si sloganul sau pentru a adauga eleganta cartii de vizita. In toate cazurile, respectarea codurilor de culoare prevazute in manualul de identitate vizuala este foarte importanta, la fel ca folosirea unor programe profesionale de grafica, precum Adobe Illustrator, Adobe Photoshop sau Corel DRAW.
Pentru ca suntem convinsi ca “mai putin inseamna mai mult”, nu recomandam cartile de vizita foarte incarcate cu informatie sau care folosesc prea multe tipuri de finisaje in acelasi timp, inclusiv din ratiuni de costuri, care cresc cu fiecare optiune suplimentara.
Pentru a-ti veni in ajutor, iti oferim mai jos cateva sugestii, pe care te sfatuim sa le iei in considerare atunci cand contractezi pregatirea graficii pentru cartile tale de vizita si vrei sa ai un limbaj comun cu agentia de publicitate sau freelancerul cu care lucrezi:
- Iti recomandam sa agreezi un design minimalist, prin care sa te asiguri ca informatia ramane lizibila;
- Daca intentia este aceea de a folosi materiale atipice ca suport pentru cartile de vizita, asigura-te ca designerul cu care colaborezi intelege modul in care se comporta diversele tipuri de materiale, la tiparire, limitarile care deriva din implementare sau din colaborarea cu o tipografie sau alta.
Spre exemplu, daca iti doresti carti de vizita realizate pe plastic transparent, te rugam sa iei in calcul faptul ca intensitatea culorilor e posibil sa fie usor estompata. Pentru a compensa acest efect, designerul ar trebui sa foloseasca fonturi ingrosate sau usor marite.
- Colturile rotunjite sunt mai practice si mai sigure, cele drepte putand fi taioase;
- Adauga lacuirea selectiva, daca efectul pe care doresti sa-l obtii este eleganta. Suprafata care va fi astfel finisata trebuie pregatita separat, in fisierul grafic, in functie de indicatiile tipografiei;
- Adauga printul in relief pentru un efect estetic care suprinde. Asigura-te ca designerul intelege care trebuie sa fie marimea minima a caracterelor, pentru realizarea acestui tip de finisare;
- Pe langa fisierele de vizualizare, in format imagine (.jpg, .png, .tiff), solicita-i designerului sa iti transmita si fisiere de print, in format editabil (.ai, .cdr, .pdf, .psd, .eps). Astfel te asiguri ca esti posesorul de drept al graficii cartilor tale de vizita si ca ai libertatea sa le tiparesti oriunde, fara a fi nevoie sa platesti inca o data pentru acest serviciu.
Daca totul ti se parea mult prea complicat, nu te ingrijora! Am creat pentru tine o colectie gratuita de modele de carti de vizita, usor de personalizat, din care poti usor alege. Suntem aici, pentru tine, daca ai orice nelamuriri!