Cu siguranta te-ai intrebat si tu daca mai are sens sa comanzi carti de vizita, in ce masura mai sunt ele eficiente si dacă mai reprezinta o practica utila pentru afacerea ta. Toate sunt intrebari pertinente, desigur, in contextul amplu al digitalizarii si, specific, in cel al perioadei atipice pe care o traversam, de pandemie, care afecteaza inclusiv modul in care relationam in mediul de business.
Convingerea noastra este aceea ca valoarea cartilor de vizita este adanc sedimentata la nivel psihologic, facand parte dintr-un ritual al interactiunii umane si contribuind astfel la conturarea primei impresii. Ele devin deschizatoare de drumuri, initiatoare de dialog si canale de comunicare, pentru afacerea ta, dar mai ales pentru brandul tau personal. De aceea, chiar daca ai la dispozitie profile personale de business, in mediul online, coduri QR, care pot sintetiza toate datele tale de contact, gestul de a oferi o carte de vizita are in continuare cel mai puternic impact.
Daca am evalua eficienta cartii de vizita si capacitatea ei de a-si atinge audienta, judecand-o prin prisma indicatorilor de performanta masurati in campaniile online, am putea trage usor concluzia ca este un instrument de promovare extrem de ieftin, cu o targetare precisa, care sporeste semnificativ vizibilitatea brandului si are un mare potential de a genera return of investment. In plus, expunerea audientei la mesajul de marketing nu este unica, atata vreme cat cartea de vizita este pastrata de cel care o primeste, potentialul viitor client sau colaborator al afacerii tale.
Iar cand vine vorba de pandemie si felul in care a afectat ea prilejurile de networking, organizarea evenimentelor offline si relatiile de afaceri, in general, suntem de acord ca interactiunea de grup a avut cel mai mult de suferit, insa doar pentru a da forta intalnirilor 1 la 1, cu mult mai personale. Tocmai in astfel de situatii cartea de vizita lucreaza cel mai bine pentru tine, ajungand, pe calea cea mai scurta, tintit, impreuna cu mesajul tau de marketing, la audienta ta.
Cartile de vizita sunt, pentru afacerea pe care o reprezinti, un incontestabil instrument de marketing, pentru brand, un element de baza al manualului de identitate vizuala, iar pentru tine, ca profesionist, ele sunt parte din eticheta ta de business. Scopul pe care trebuie sa-l urmaresti, oferind o carte de vizita, este acela de a crea o impresie puternica, printr-un produs tangibil, care ramane intiparit in memoria tactila si vizuala a partenerului de dialog. Intocmai ca o mica reclama, cartea de vizita trebuie sa produca, simultan, un cumul de reactii: sa atraga atentia, sa transmita mesajul nedistorsionat, sa inspire credibilitate si sa fie memorabila.
Asadar, cele mai puternice conexiuni raman cele reale. Contactul vizual, conversatia fata in fata, posibilitatea de a asocia o fata umana unei adrese de e-mail sau unui numar de telefon, toate sunt mai presus de interactiunile digitale, care, chiar si in varianta lor video, raman profund impersonale.
Prima impresie chiar conteaza! Asigura-te ca valorifici la maxim primele interactiuni, oferind personal carti de vizita tiparite, care spun cat mai fidel, dintr-o privire, povestea brandului tau!