Cartile de vizita sunt prezente peste tot, insa eficienta lor nu este intotdeauna cea dorita, in special din punct de vedere al informarii publicului cu privire la serviciile oferite. Cartile de vizita au un rol informativ, publicitar si de conexiune. Acestea au fost concepute pentru a realiza o conexiune mai usoara intre potentiali parteneri de afaceri, intre clienti si afacerile care le pot facilita indeplinirea dorintelor, sau intre persoanele de la conducerea unor afaceri si diferite persoane reprezentante ale altor institutii.
O carte de vizita eficienta este aceea care indeplineste toate conditiile pentru a pune in valoare informatiile tiparite pe aceasta si aceea care este oferita la momentul potrivit, persoanelor potrivite. Mai mult decat atat, in afara intalnirilor din mediul profesional, cartile de vizita pot sa reprezinte cel mai usor mod prin care datele companiei sau ale unei persoane din interior, pot fi impartasite cu publicul.
Cartile de vizita, cu toate ca trebuie sa contina elemente distinctive, trebuie sa se supuna unui set de reguli, pentru a-si indeplini scopul de baza. Acestea trebuie sa aiba o anumita dimensiuni si anume aceea echivalenta cu formatul A8, formatul european de 55 x 85 mm, formatul japonez de 55 x 91 mm sau formatul american de 51 x 89 mm. Acestea sunt dimensiunile ideale ale cartilor de vizita, luand in considerare si faptul ca portofelele si accesoriile destinate depozitarii documentelor, cardurilor si a cartilor de vizita, au aproximativ aceleasi dimensiuni.
Este important ca, din punct de vedere al formatului si al orientarii, cartile de vizita sa urmeze tiparul clasic, pentru a facilita gasirea informatiilor utile in cel mai scurt timp posibil.
Cele mai multe persoane care primesc o carte de vizita se asteapta sa vada, in primul rand, datele persoanei din partea careia a primit-o, numele companiei, adresa, numerele de telefon si functia persoanei. Alte informatii pot fi importante in egala masura, insa acestea nu trebuie sa iasa in evidenta, spre deosebire de datele de contact. Grafica, design-ul si eventualele elemente care au rolul de a diferentia cartea de vizita de altele din acelasi domeniu