Ce inseamna o grafica minimalista pentru cartile tale de vizita?
Ei bine, cartile de vizita minimaliste sunt cartile de vizita care contin doar informatii si datele relevante, fara prea multe elemente grafice, combinatii stridente de culori sau imagini care mai de care.
Trebuie sa intelegem de la inceput care este scopul unei carti de vizita si ce o face mai eficienta.
In mod normal, cartile devizita sunt folosite pentru a stabili noi conexiuni cu diversi parteneri, si nu pentru a vinde neaparat. Ele nu pot fi considerate un instrument de marketing propriu-zis. Pentru a-si atinge scopul, cartile de vizita trebuie sa contina toate informatiile de care cineva ar avea nevoie pentru a da de tine. Unii vor vrea sa ia legatura cu tine telefonic, altii prin email, altii vor dori sa-ti urmareasca activitatea pe retelele sociale, iar altii pur si simplu vor vrea sa afle care e treaba cu business-ul tau accesandu-ti site-ul. Ca atare, o carte de vizita este, cu adevarat, efiecienta atunci cand este completa.
Nu transforma cartea de vizita intr-un flyer.
Si asta pentru ca flyerele se “consuma” mult mai repede si, de cele mai multe ori, ajung in primul tomberon. Si nu pentru ca nu sunt eficiente, ciar pentru ca flyerele isi fac treaba pe termen scurt. Avem nevoie de cateva secunde pentru a parcurge un flyer si pentru a ne da seama daca suntem sau nu interesati de produsele sau promotiile respective.
In ceea ce priveste cartile de vizita, abordarea trebuie sa fie alta. Ofera-i clientului un produs sau serviciu de calitate, iar la final ofera-i si cartea de vizita ca recomandare pentru o alta viitoare colaborare. Daca plusezi si ii oferi o carte de vizita realizata cu gust, printata pe un carton special, cu finisaje extra, atunci increderea in brandul tau va creste semnificativ.
Pentru a nu transforma cartea de vizita intr-un flyer, evita sa o aglomerezi. O carte de vizita cu o grafica complexa, insotita de istoria completa a companiei, nu-ti va garanta succesul. Din contra; vei da dovada de neprofesionalism.
Evita folosirea backgroundurilor, a imaginilor in exces, a degradeurilor, a fonturilor marite excesiv. O carte de vizita curata va face ca textele sa fie mult mai lizibile; nu-ti fie teama de spatiile albe.
Si pentru a realiza ca recomandarile noastre au acoperire, te voi invita sa analizezi cartile de vizita ale angajatilor marilor companii de la noi, fie ca vorbim de domenii ca cel bancar, IT, retail, etc. Vei observa ca toate se vor remarca prin aceeasi simplitate. Si asta nu pentru ca ar avea specailisti care sa realizeze o grafica “pompoasa”, ci pentru ca ei au inteles care e treaba cu cartile de vizita.