In orice afacere trebuie sa iti faci publicitate si tocmai de aceea este nevoie sa ai si un buget, mai mare sau mai mic si pentru asa ceva. Dar nu trebuie sa apelezi la o firma specializata pentru a reusi sa devii cat de cat cunoscut, mai ales daca nu intentionezi sa iti extinzi afacerea la un nivel mai mare decat cel local.
Asadar, folosirea unor carti de vizita poate sa fie o idee foarte buna, dar si mai ieftina. Cu toate acestea, nu incerca sa folosesti niste carti de vizita facute acasa, comanda unora profesionale nefiind nici grea si nici costisitoare.
La ce sa fii totusi atent.
Desi la prima vedere nu pare chiar atat de complicat, o carte de vizita nu trebuie sa fie compusa la intamplare, existand cateva elemente foarte importante de care trebuie sa tii cont atunci cand comanzi. Cel mai important lucru este ca ea sa se potriveasca tematicii afacerii pe care o ai. Pentru una mai sobra poti sa alegi o carte de vizita pe masura, alba, insotita de un font si simplu si elegant. Pentru magazine, saloane, service-uri si multe altele, ai ocazia sa te joci si cu culorile, dar si cu tipurile de scris, atat timp cat ele se potrivesc la ceea ce vrei tu sa le oferi clientilor.
Asadar, incearca sa vii totusi cu o carte de vizita cat mai aerisita, care sa contina doar informatiile esentiale despre afacerea. Numele acesteia (sau al tau), adresa, numarul de telefon, adresa de email si site-ul (daca exista) sunt toate informatiile de care este nevoie pe o carte de vizita si tot ce mai ramane este in plus. Daca vorbim despre o afacere mare, poate sa fie pus si logo-ul, atat timp cat nu se suprapune cu scrisul, dar nimic mai mult.
Si alegerea culorilor este importanta. Pe o carte alba, orice tip de scris se vede bine, fie ca este vorba despre negru, auriu sau alte nuante. Insa in cazul cartilor de vizita colorate este nevoie de un contrast mai puternic, dar si de un font lizibil. De fapt, indiferent de tipul afacerii, oamenii trebuie sa fie in stare sa citeasca ce scrie pe carte de vizita, acesta fiind aspectul esential si motivul pentru care te vor contacta si ulterior.
Materialul conteaza si el.
Vremea in care toate cartile de vizita erau imprimate pe carton alb lucios a trecut, acum existand mult mai multe posibilitati pentru aceasta. Cea mai la moda ramane cea clasica, dar pentru cei care vor sa creeze o impresie si prin suportul oferit si nu doar prin informatii exista si multe altele posibilitati. Un pic mai extravagante sunt cartile de vizita transparente, dar si cele tiparite pe carton satinat. Pentru un spor de utilitate se poate alege o carte de vizita magnetica, cu o parte care se poate lipi de suprafetele metalice, iar pentru generatia eco oricand se poate alege o carte de vizita din carton recilat. Asadar, posibilitatile sunt multiple si fiecare poate sa isi comande ceea ce ii place si ceea ce are nevoie.